Voertuigreclame is een van de meest effectieve reclamevormen die er is. De investering is beperkt en het bereik is enorm groot. Overweeg je ook om in voertuigreclame te investeren en wil je weten wat de opties zijn? Lees dan snel verder.
Je auto laten bestickeren
Je auto laten bestickeren is een van de meest toegepaste vormen van voertuigreclame. Hierbij wordt een gedeelte van je auto gebruikt om een reclameboodschap op te plakken. Het voordeel van het bestickeren van je auto is dat de kosten relatief laag liggen omdat je slechts een gedeelte met folie laat beplakken.
Magneetplaten
De meest flexibele vorm van voertuigreclame zijn magneetplaten. Deze platen plak je op je auto in kun je op ieder gewenst moment weer verwijderen. Het grote voordeel van magneetplaten is dat je wisselende boodschappen kunt communiceren. Een ander voordeel is dat je in je vrije tijd de platen kunt verwijderen als je even geen reclame wilt maken voor je bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan een vakantieperiode waarin je even niet met werk bezig wilt zijn.
Carwrapping
Carwrapping is de meest kostbare vorm van voertuigreclame. Dat komt omdat er veel arbeidskosten bij worden gemaakt. De folie moet namelijk heel precies worden aangebracht en zeker als het gehele voertuig wordt ingepakt met folie vraag dat veel tijd. Carwrapping is eigenlijk alleen van toepassing als je de auto geheel wilt omtoveren in de huisstijl van jouw bedrijf.
Wil je dat niet, dan kun je beter kiezen voor autobestickering, omdat het vanuit financieel oogpunt een veel interessantere keuze is.
Wat zijn de aandachtspunten als het om voertuigreclame gaat?
- Let erop dat je boodschap ook op een afstandje nog goed leesbaar is.
- Zorg ervoor dat je reclameboodschap rust uitstraalt anders wordt het lastig om de boodschap snel in je op te nemen.
- Laat alle elementen die voor afleiding kunnen zorgen achterwege.
- Beperk de hoeveelheid contactgegevens. In principe is het voldoende om een telefoonnummer en een website te vermelden. Eventueel kun je er ook nog de plaatsnamen bij zetten.
- Gebruik visuele elementen om de aandacht naar de gewenste actie te trekken. Hiermee bedoelen we bijvoorbeeld een pijl die naar een aanbieding wijst of het omcirkelen van je USP’s.
Oriënteer je verder op de verschillende vormen van autoreclame en vraag ook zeker bij verschillende partijen offertes aan zodat je de aanbiedingen met elkaar kunt vergelijken. Succes!